|
Інформація для учнів
ПАМ’ЯТКА
для учнів та батьків на зимові канікули
УЧЕНЬ! БЕРЕЖИ СЕБЕ!
- Постійно дотримуйся правил дорожнього руху. Ніколи не порушуй їх, це небезпечно для життя. Переходь вулицю тільки у відведених місцях. Не влаштовуй ігри на проїжджій частині вулиці. Правильно користуйся транспортом.
- Не грайся сірниками та іншими легкозаймистими предметами. Будь обережний з газом. Не вмикай його без дозволу батьків та без потреби.
- Не прикрашай ялинку ватою, паперовими іграшками. Не запалюй бенгальські вогні, свічки.
- Не чіпай невідомі тобі предмети. При виявленні вибухонебезпечних предметів, повідом дорослих.
- Будь обережний з електроприладами. Не вмикай їх без дорослих. Не торкайся оголених проводів.
- Не чіпай бездомних кішок та собак. Спілкування з ними призводить до нещасних випадків.
- Не ходи на водоймища. Тонкий лід – це небезпечно для життя.
- Будь обережний під час катання на санчатах, лижах, ковзанах. Не гуляйте довго під час сильних морозів.
Любий учень, дбай про своє здоров’я та життя!
ШАНОВНІ БАТЬКИ!
- Не залишайте дітей без догляду. Знайте, де і з ким бувають Ваші діти, чим вони займаються.
- Випускаючи дитину на прогулянку, нагадуйте їй про правила дорожнього руху, не дозволяйте купляти петарди, запалювати бенгальські вогні.
- Не залишайте колючі, ріжучі предмети та сірники у легкодоступному для дітей місці.
- Не допускайте переохолодження дитини. Постійно нагадуйте про правила власної безпеки.
Шановні батьки, дбайте про здоров’я та життя Вашої дитини!
Бажаю гарних канікул!!!
З повагою,
класний керівник
Пам’ятка батькам на час карантину
(11.01-24.01.2021)
Карантин – не канікули! Зберігайте спокій, мийте руки та залишайтесь вдома.
Навчання на карантині продовжується, не зважаючи ні на що!
Але прошу ставитись із порозумінням до тих, хто це навчання організовує . Ми в ситуації дистанційного навчання , так само як і ви, тож давайте співпрацювати!
Усі завдання, посилання та інші матеріали для дистанційного навчання ви можете знайти на сайті нашої школи. Шкільний сайт – це спосіб первинного інформування батьків і учнів про навчання в умовах карантину.
Інструкція
для батьків про організацію навчання
для учнів 2-9 класів
1. 2-4 класи
- Самостійне опрацювання навчального матеріалу разом з батьками, який одержали від учителів.
- Виконання заданих завдань і вправ.
- Перевірка виконання завдань здійснюватиметься в телефонному режимі.
2. 5-9 клас
-Навчальний матеріал з кожного предмету дається на самостійне опрацювання.
- Учень щоденно виконує завдання з предмету відповідно до розкладу уроків навчального закладу.
- Перевірка письмових завдань, наданих вчителем з кожного предмету, буде здійснена після відновлення навчального процесу.
- Зворотний зв'язок «учень-учитель» здійснюватиметься у телефонному режимі.
Зберігайте спокій, контролюйте навчання дітей і будьте здорові!
Разом, ми впораємось з усіма викликами сьогодення!
Права дитини
Незважаючи на те що ти ще маленький, ти все одно людина, яка має права. Свої права ти можеш знайти у спеціальному документі, який називається Конвенція про права дитини. У цьому документі записані твої права, якими ти можеш користуватися до 18-ти років, тому що після цього ти стаєш дорослим. Конвенція є доволі складним документом, тому ми коротко розповімо тобі про твої права:
- ти маєш право на життя. Ніхто не може позбавити тебе цього найціннішого дару!
- ти маєш право на піклування і турботу. Це означає, що твої батьки повинні піклуватись про тебе, дбати про твої інтереси;
- ти маєш право на достатнє харчування та дах над головою. Про це також піклуються твої батьки, а якщо їх у тебе немає, то держава;
- ти маєш право на розваги. Дорослі повинні будувати для тебе дитячі майданчики та місця проведення дозвілля. Це стосується і театру, в якому повинні також ставитись вистави для дітей;
- ти маєш право на освіту. Хочеш ти того чи ні, але ти повинен ходити до школи. Якщо ти хочеш стати відомою людиною, то ти обов’язково повинен навчатися!
- ти маєш право на медичну допомогу. Якщо ти поранився, то ти можеш звернутися до лікаря, який тобі допоможе!
- ти маєш право на приватне життя. Ніхто не може перевіряти твої речі, читати твої листи. Ніхто не може казати тобі погані слова, принижувати тебе;
- ти маєш право висловлювати свою точку зору, але вона не повинна ображати інших людей.
Пам’ятай, що ти людина, ніхто не може тебе ображати, бити, жорстоко і несправедливо поводитись з тобою, примушувати працювати на дорослих.
Якщо ти став жертвою подібного поводження, ти можеш звернутись за допомогою до міліції.
Матеріали взяті з http://www.babybezpeka.org.ua
Права та обов'язки учнів
У п. 1 статті 51 закону України «Про освіту» зазначено, що учні мають гарантоване державою право на:
✐ навчання для здобуття певного освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівнів;
✐ вибір навчального закладу, форми навчання, освітньо-професійних та індивідуальних програм, позакласних занять;
✐ одержання направлення на навчання, стажування до інших навчальних закладів, у тому числі за кордоном;
✐ користування навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою базою навчального закладу;
✐ доступ до інформації в усіх галузях знань;
✐ участь у науково-дослідній, дослідно-конструкторській та інших видах наукової діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах;
✐ особисту або через своїх представників участь у громадському самоврядуванні, в обговоренні, вирішенні питань удосконалення навчально-виховного процесу, науково-дослідної роботи, призначення стипендій, організації дозвілля, побуту тощо;
✐ участь в об'єднаннях громадян;
✐ безпечні й нешкідливі умови навчання та праці;
✐ трудову діяльність у встановленому порядку в позаурочний час;
✐ захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та психічного насильства, від дій педагогічних, інших працівників, які порушують права або принижують їх честь і гідність.
Відповідно до п. 1 статті 52 закону України «Про освіту» обов'язками учнів є:
✐ додержання законодавства, моральних, етичних норм;
✐ систематичне та глибоке оволодіння знаннями, практичними навичками, професійною майстерністю, підвищення загального культурного рівня;
✐ додержання статуту, правил внутрішнього розпорядку навчального закладу.
Згідно з п. 3 цієї ж статті інші обов'язки осіб, які навчаються, можуть установлюватися законодавством, положеннями про навчальні заклади та їх статутами.
Азбука моральних заповідей
(Складено на основі книги В.О. Сухомлинського «Як виховати справжню людину»)
— Б —
Батьківщина — твій дім, твоя колиска. У рідному домі не завжди все гаразд.Є в нас своє лихо і горе. Говорячи про них, пам'ятай: ти говориш про лихо і горе свого рідного дому... Говорити про недоліки — для цього великого розуму не треба. Зневажай демагогію і балаканину. Думай і роби все для того, щоб перемогли добро і справедливість... Батько — найрідніший, найдорожча для тебе людина, в образі якої втілюється людська відповідальність за твою появу на світ, за кожний твій крок, вчинок, за весь твій життєвий шлях — від народження до смерті... Бути гідним свого батька — твоя особиста честь. Будьте добрими дітьми своїх батьків. Три нещастя є в людини: смерть, старість і погані діти — говорить українська народна мудрість. Старість невідворотна, смерть — невблаганна, перед цими нещастями ніхто не може зачинити двері свого дому. А від поганих дітей дім можна зберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від твоїх батьків, а й від вас самих — дітей. Бути справжньою людиною — це означає віддавати сили своєї душі в ім'я того, щоб люди навколо тебе були красивішими, духовно багатшими, щоб у кожної людин, з якою ти зустрічаєшся в житті, залишилося щось хороше від тебе, від твоєї душі. Бережи та шануй пам'ять про померлих. У кого немає в душі минулого, в того не може бути й майбутнього. «Кожна людина — це неповторний світ. Під кожним нагробком — світова історія» (Г. Гейне).
— Г —
Гідність — мудра влада тримати себе в руках. Благородство твоєї людської особистості виявляється в тому, наскільки мудро й тонко ти зумів визначити, що гідне і що негідне. Гідне повинно стати самою суттю твоєї духовної культури...
— Д —
Дідусеві й бабусі — почесне місце в домі. Якщо вирішується якась нелегка і непроста справа — перше слово нехай належить дідусеві й бабусі. Не соромся і не бійся поділитися з ними своїми радощами або горем, вони вміють освітлювати людську радість мудрістю життя, і радість зробить тебе подвійно щасливим...
— Ж —
Жіночність — це найвищий вияв людської краси. В цій красі — народження нового життя, цвітіння розвитку. Носій і творець життя — жінка — найглибше втілює високоморальне ставлення до майбутнього людства. Поважати жінку — означає поважати життя. Знання — неоціненне багатство, якого маєш ти набути в роки дитинства, отроцтва, ранньої юності. Те, чого ти не здобув у юні роки, ніколи не здобудеш потім. Твій обов'язок — учитися в повну міру своїх сил.
— І —
І ще є одне духовне начало в нашій людській любові. Це — наша потреба в людині. Не можна жити без почуття й усвідомлення того, що ти комусь потрібен, що хтось бачить увесь сенс свого життя лише тому, що є на світі ти.
— К —
Краса — могутній засіб виховання чутливості душі. Це вершина, з якої ти можеш побачити те, чого без розуміння й відчуття прекрасного, без захоплення і натхнення ніколи не побачиш. Краса — це яскраве світло, що осягає світ... Я б назвав красу гімнастикою душі — вона випрямляє наш дух, нашу совість, наші почуття, переконання. Краса — це дзеркало, в якому ти бачиш себе.
— Л —
Любов до людей — це твоя моральна серцевина. Любов — могутня вихователька. Вона робить людину чистішою, чеснішою, щирішою, вимогливішою і суворішою в додержанні основ життя... Людина залишає себе насамперед у людині. У цьому наше безсмертя. У цьому найвище щастя і сенс життя. Якщо ти хочеш залишитися в серці людському — виховай своїх дітей. Виховання людини — найважливіший громадський обов'язок.
— М —
Мати творить твою неповторну особистість — ось у чому сенс, мистецтво і майстерність того, що ми називаєм народженням. Берегти матір — означає турбуватися про чисте джерело, із якого ти пив від часу свого першого дихання і будеш пити до останньої хвилини свого життя. Мужність — це справжня краса духу й тіла, переконань і вчинків. Мужність робить людину могутньою і доброю, сильною і ласкавою.
— Н —
Ніколи не забувай про свою теплу, затишну колиску, з якої ти вилетів, як пташеня, якби не вона — ти був би ніщо, перед тобою не відчинилися б двері у величезний світ Батьківщини.
— О —
Опановуй головне в духовній культурі — культуру людських відносин: умій розрізняти в людині світле і темне. Те, що ми називаємо повагою до людини, — це віра в добре начало в ній.
— П —
Праця - це не тільки лопата й плуг, а й думка. Дуже важливо, щоб наші вихованці переконалися на власному досвіді, що думка — це нелегка праця, і саме її складність, трудність і дає людині велику радість. Рід людський складається з поколінь, — це велика мудрість нашого буття... Повага, шанування старших поколінь — закон нашого життя. Поважати старших треба тому, щоб утверджувати гідність кожної людини.
— С —
Скромність — це дисципліна людських відносин, вчинків, бажань, думок і почуттів, волі та характеру. Бути скромним — означає ні на мить не забувати, що кожна людина, з якою ти спілкуєшся, має свою гідність, і твоє справді вільне і щасливе життя полягає в тому, щоб утверджувати гідність кожної людини. Совість живе в людському житті лише на поживному ґрунті совісності, сорому; совість — це знання, багато разів помножене на переживання, почування, а похідними цієї дії є сором, відповідальність і обов'язок, повинність. Соромся порожнечі душі. Найбільше соромся того, що в тебе немає своїх святинь, своїх непохитних, незаперечних істин, правил, принципів. Соромся слабовілля, безпринциповості, «безхребетності». Гори від сорому, якщо відчуваєш, що в тобі заворушився мерзенний черв'ячок, ім'я якому «моя хата з краю». Соромся байдужого ставлення до життя, виконання обов'язку. Соромся безвідповідальності, легковажності своїх почуттів, уподобань, у своїх почуттях треба бути вірним і зобов'язаним. Соромся безкультурності. Невігластво розуму і почуттів збіднюють людину, роблять її примітивною.
— T —
Терпимість і непримиренність — дуже важливі елементи духовної культури, які тобі треба опанувати для того, щоб орієнтуватись у безмежно складному світі людських пристрастей і характерів.
— У—
Умій відчувати поряд із собою людину, умій розуміти її душу, бачити в її очах складний духовний світ — радість, горе, біду, нещастя. Умій бути вдячним. Почув похвалу — дякуй і радій, що ти рухаєшся в напрямку людської досконалості. Почув докір, осуд — дякуй за те, що тебе вчать жити. Умій правильно бачити навколо себе щедрість і скнарість, справжнє багатство душі й потворну убогість Умій жаліти і шкодувати, берегти і оберігати; умій побачити ту безмежно дорогу людську цінність, де від золотої купи залишилося кілька зернинок, від яскравого і гарячого багаття — кілька жаринок, від багатого плодозбору — кілька яблук. Умій бути скромним, оберігати себе й інших від зухвальства, несправедливості, надокучливості. Учитель творить людину. Ці мудрі й вагомі слова можна сказати тільки про матір і батька. Знай, що велике щастя вчителя — бачити тебе таким, яким він створив.
— Ш —
Школа — це духовна колиска народу. Чим більше піклування про свою колиску виявляє народ, тим блискучіше його майбутнє, школярі — це не просто діти, які зібралися в одному місці. Вони являють собою дитяче суспільство, що живе за своїми гармонійними законами.
— Ю —
Юнаки і дівчата, ви повинні знати історію свого народу, у ваші душі мають увійти кращі народні традиції, стати для вас святим законом. — Я — Якщо ти робитимеш тільки те, що хочеться, якщо активність твоя спонукатиметься тільки передчуттям задоволення — в житті у тебе нічого не буде дорогого і святого, душа твоя не осягне, що таке любов, відданість, бажання твої будуть низькими і убогими, а життя без благородних людських бажань — порожнім і нудним.
Дружба — це школа виховання благородних почуттів
ЗАКОНИ ДРУЖБИ:
1. Не залишай друга в біді. Бути вірним дружбі —означає ділити з другом не тільки радість, а й горе.
2. Тобі не байдуже, який твій друг. Дружба — це моральне збагачення людини. Знайшовши надійного друга, ти помножуєш свої сили, стаєш морально чистішим, багатшим, красивішим.
3. Дружба — це насамперед віра в людину, вимогливість до неї і повинність.
4. Дружба і егоїзм — непримиренні й несумісні.
5. Дружба вчить любити віддано й стійко, бути непримиренними. Дружбу я назвав би вершиною, з якої перед людиною відкривається найдрібніші деталі доблесті та раси, вульгарності й потворності.
6. Дружба випробовується в біді й небезпеці.
7. Умій жити так, щоб тебе з другом об'єднувала єдність духу, ідеалів... Нехай дружба буде для тебе яскравим світлом, що осягає мету життя.
8. Юність без вірної, відданої дружби — убога і порожня. Не вміючи дружити, ти обкрадаєш себе.
9. Дружба виховує відданість високому, ідеальному, тому що в дружбі більше віддають ніж беруть — найбагатшим стає найщедріший.
10. В дружбі ти проходиш справжню школу безкорисливості. Дружба дає незрівнянну радість від того, що ти віддав. Дружба, по суті, відкриває нам справжній сенс життя.
11. Друг — якщо це тільки справжня дружба -— стає частинкою тебе самого. Якщо ти бачиш у другові щось погане, не гідне вашої однодумності, вашого прагнення до ідеального, скажи йому відверто про це. Ти повинен бути найсправедливішим, наймужнішим і найсуворішим суддею свого друга. Взаємна відповідальність, яка осгає нашу дружбу, — найважливіше джерело вірності, відданості.
12. Без відданої, вірної, вимогливої дружби неможливий колектив.
13. Бути вимогливими у дружбі — означає мати мужність розірвати її, якщо друг зраджує те, в ім'я чого склалася дружба.
14. Із цеглинок міцної, ідейно багатої дружби будується те, що я назвав би моральною силою колективу.
Вісім негідних речей
1. Негідно будувати своє благополуччя, радощі, втіхи, спокій за рахунок утисків, невлаштованості, горя, хвилювання іншої людини.
2. Негідно залишати товариша в біді, небезпеці, проходити повз чуже горе, страждання. Моральна глухота і сліпота, задерев'яніння серця — одна з найогидніших вад.
3. Негідно користуватися результатами праці інших, ховатися за чужу спину.
4. Негідно бути боязким, розслабленим; ганебно виявляти нерішучість, відступати перед небезпекою. Хоробрість, відвага — джерело мужності.
5. Негідно давати волю потребам і пристрастям, що ніби вийшли з-під контролю людського духу.
6. Негідно мовчати, коли твоє слово — це чесність, благородство і мужність, а мовчання — легкодухість, підлість.
7. Негідно справжньої людини не тільки обманювати, лицемірити, плазувати, підладжуватися під чиюсь волю, а й не мати власного погляду, втратити своє обличчя.
8. Негідно легковажно кидатися словами, давати нездійсненні обіцянки. Негідною є надмірна жалісливість до самого себе, як і безжальне ставлення, байдужість до іншої людини.
|
Міністерство |
---|
|
Школа онлайн |
---|
' |
Дія.Цифрова освіта |
---|
|
Педадогічна преса |
---|
|
|